Seminaris d’Inspecció. La transformació educativa: centre, territori, sistema

 

 

El laboratori de transformació educativa organitza un seminari temàtic adreçats a totes les inspectores i inspectors de Catalunya amb l’objectiu de compartir les línies prioritàries de la Direcció General d’Innovació, Digitalització i Currículum i aprofundir en la transformació educativa dels centres.

La primera línia prioritària del  Pla director de la Inspecció d’Educació, per al període 2021-2025, és acompanyar i assessorar els centre i els serveis educatius en el seu procés de transformació educativa i en el seu cicle de millora contínua

El Pla director de la Inspecció d’Educació, per al període 2021-2025, és un document estratègic que dona resposta a les necessitats del sistema educatiu i marca un full de ruta sobre les actuacions del cos d’Inspecció. Aquestes línies estratègiques parteixen de la premissa que la Inspecció és una palanca de canvi clau per al sistema educatiu.

 

 

Podeu accedir a continuació a la presentació digital utilitzada a la jornada:

 

 

El seminari es divideix en quatre blocs de continguts:

 

Bloc 1: El Laboratori de Transformació Educativa 

-Compartir significats de transformació educativa, qualitat educativa i innovació avançada.

Bloc 2 : Visió i propòsit de centre. Protocol de canvi i estratègies 

Identificar els elements clau per iniciar els processos de canvi i millora.

1.Reconèixer la importància de la visió i del propòsit de centre com a fonamentació del canvi.

2.Documentar i recollir evidències dels processos de canvi i millora com a eines per a l’aprenentatge del centre.

Bloc 3 : La facilitació com a procés d’avaluació formativa interna de centre 

  1. Fomentar la cultura d’avaluació formativa mitjançant l’autoavaluació i la coavaluació dels agents d’acompanyament en centre
  2. Compartir estratègies del procés d’avaluació formativa interna

 

 

Bloc 4 : L’equip motor territorial com a estratègia de coordinació dels agents d’acompanyament a centre 

  1. Promoure la transformació educativa de tots els centres i del territori. Agents educatius del canvi (persones involucrades, PINN, programes, iniciatives ST i SC, treball en xarxa liderada per la inspecció)
  2. Potenciar la coordinació entre diferents agents educatius: la inspecció, els serveis educatius i altres agents. El model “Equip Motor Territorial”.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>