Micro-Consorci KA120 MATE, ens situem.

Enguany, el Laboratori de Transformació educativa, participem en el programa de l’ERASMUS+ del departament d’Educació.

Aquest programa està organitzat en forma de consorci sota el nom de CETE+ (Consorci Europeu per a la Transformació Educativa), on hi participen 14 serveis del departament en format de micro-consorcis. En total són 88 centres educatius que participen en aquesta iniciativa, dels quals 7 formen part del MATE (Micro-consorci d’Acceleració per a la Transformació Educativa).

Aquest divendres 26 de novembre de 2021, hem realitzat la segona sessió de Comunitat de Centres MATE.

OBJECTIUS I COMPROMISOS

L’Objectiu del consorci és ajudar als centres a assolir la transformació educativa a través de l’impuls dels programes d’innovació i la internacionalització i esdevenir referents gràcies a les seves activitats d’alta qualitat.

La missió és consolidar un sistema inclusiu que afavoreix el desenvolupament personal i professional de la ciutadania seguint els objectius CE2027 i l’Agenda 2030 de l’ONU

El pla Erasmus+ és un pla de millora de la institució (organització, professorat, alumnat) a través de les oportunitats de les modalitats de mobilitat i intercanvi que ofereix l’Erasmus+: shadowing (visita en centre), cursos i xarxes de transferència entre els centres participants al Consorci CETE+.

Els objectius comuns dels 88 centres de les comunitats del Consorci CETE+ són: l’aprenentatge col·laboratiu, millora de les competències digitals, millora de les competències digitals, cooperació amb centres educatius europeus, cooperació amb centres educatius europeus, respecte a la diversitat lingüística, millora de l’ensenyament i l’aprenentatge de les llengües i de les habilitats interculturals, desenvolupament sostenible, transformació educativa.

Els centres dels Micro-consorcis adquireixen el compromís d’elaborar un pla d’acció, un pla de seguiment i avaluació (per supervisar i coordinar la creació d’indicadors i models d’avaluació inicial, de seguiment i final) i un pla de prevenció de riscos que ens servirà per supervisar i coordinar la creació de llistes de comprovació per a les mobilitats i documents d’acord de col·laboració amb els EIMCs.

Per al seva part, el Departament d’Educació, mitjançant el consorci CETE+, gestiona la sol·licitud de fons, el conveni, els informes…coordina i planifica les accions del consorci i dels micro-consorcis i gestiona la comunicació i difusió en plataformes com ara l’e-Twinning.

CONCURS LOGO

Per tal de fer difusió entre l’alumnat de la participació en el programa CETE+, hem organitzat un concurs del logo que d’identificar els 14 micro-consorcis al llarg dels set anys que dura el programa.

L’objectiu d’aquest concurs és donar a conèixer a tota la comunitat educativa que el centre participant està treballant en la millora de la qualitat educativa dins d’un marc europeu.

Cada centre organitza el seu propi concurs, decidint els grups participants. L’activitat a desenvolupar a l’aula contemplarà diverses fases: sensibilització a l’aula, creació i disseny del logotip, votació i tria del millor logotip de cada centre i votació del millor logotip del programa CETE+.

Per a la fase de sensibilització, la proposta de l’activitat didàctica a l’aula contempla els objectius comuns l’objectiu prioritari de millorar els nostres centres, la nostra competència professional i l’aprenentatge a través de la internacionalització, fomentant…

○ La cooperació entre centres educatius de diferents països europeus

○ El respecte a la diversitat

○ El desenvolupament sostenible

○ La millora de l’ensenyament i l’aprenentatge de les llengües i de les habilitats

interculturals

○ La millora de les competències digitals

○ La transformació educativa

Us convidem a reflexionar amb les següents preguntes que també proposem a l’alumnat dels centres participants al CETE+:

○ Consideres que és important per a tu ser un ciutadà de la UE? Per què sí?/Per què no?

○ Per què creus que és rellevant que els/les professors/es de Catalunya vagin a veure com treballen els professors/es en un altre país europeu?

○ Creus que és important que els/les professors/es de Catalunya vagin a veure com  uncionen les escoles i els instituts en un altre país europeu?

○ Si un professor o professora del teu centre anés a veure una escola d’un altre país europeu, com creus que t’afectaria?

○ Com això ajudaria a millorar la teva escola/el teu institut?

Continuarem compartint del trajecte del Micro-consorci MATE+…

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>