Escola d’estiu Facilitadores. “El currículum en el marc de la qualitat educativa”

L’Escola d’estiu s’han convertit en un espai de reflexió i formació entre les facilitadores. Aquest juliol hem començat a treballar i planificar estratègies per acompanyar els centres en la implementació dels nous Currículums.
Una de les funcions de les facilitadores és apoderar a l’equip impulsor perquè esdevingui motor de canvi i capacitar-lo perquè facin un bon acompanyament als docent en l’aplicació dels nous Currículums, que de ben segur molts centres que es troben al PAcTE/Eines del canvi ja han iniciat.
Us volem compartir els objectius i continguts sobre l’assessorament que s’ha realitzat aquest curs durant els dies 12 i 13 de juliol

Objectius

1. Conèixer les característiques i oportunitats que ofereix el nou currículum de les
etapes educació infantil, educació bàsica i batxillerat.
2. Reflexionar i aprofundir sobre els fonaments pedagògics del nou currículum.
3. Establir criteris per a la gestió de la franja autònoma del Currículum
4. Implementar noves metodologies a l’aula: treball per projectes, ABP, etc.
5. Establir estratègies per a l’avaluació competencial

Continguts

1. Articulat del nou currículum d’etapa; educació infantil, educació bàsica, batxillerat.
2. Sis vectors que fonamenten el nou currículum.
3. Oportunitats que ofereix el nou currículum al centre i a l’aula.
4. Autodiagnosi del centre en front del currículum.
5. Estratègies i eines per a la transferència a l’aula.
6. Disseny i calendari de la proposta d’implementació del currículum al centre.

Descripció

L’objectiu és compartir significats i aprofundir en aquells aspectes claus del Currículum que orientin les accions de les facilitadores en l’acompanyament del centre en processos de transformació educativa.

Per assolir aquest repte, considerem necessari compartir significats sobre aspectes nuclears del currículum:

• Breu descripció dels 6 vectors
  • El domini de competències que han d’assolir al finalitzar l’educació bàsica
  • Explicació de les competències clau, perfil competencial de sortida, les competències específiques, els criteris d’avaluació, els sabers i les situacions d’aprenentatge.
  • Autonomia de centre ; organització de l’horari lectiu
  • Atenció personalitzada
  • Avaluació: aspectes claus
  • Batxillerat: aquells elements nous i/o diferents que s’han incorporat

Us adjuntem les presentacions i el material que s’ha fet servir per desenvolupar les sessions així com els vídeos dels dos dies.

Podeu fer clic tot seguit a la presentació del dia 12 de juliol.

Aquí trobeu el document de treball que va resultar de les dinàmiques dutes a terme durant la sessió.

En aquesta sessió es fa una presentació informativa sobre el nou Currículum.

Teniu a disposició el vídeo de la primera sessió.

A continuació disposeu de la presentació del dia 13 de juliol.

Finalment podeu clicar al vídeo de la segona sessió