NEST (Novice Educator Support and Training)

NEST és un projecte finançat per la Comissió Europea, que té com a objectiu pilotar un model de formació i professionalització de professorat mentor en contextos diversos de vulnerabilitat, de manera que aquests millorin les seves competències en acompanyament a professorat novell, i els puguin ajudar a desenvolupar millors les seves competències i a crear la seva identitat docent.

Finalitat:

La finalitat d’aquest projecte és potenciar el desenvolupament professional del professorat novell en el propi centre i afavorir el treball col·laboratiu per a l’aprenentatge entre iguals.

Es pretén formar professorat experimentat en competències de mentoring i coaching, facilitant i estructurant que puguin acompanyar el professorat novell del centre.

Aportacions als centres:

1. Millora de la pràctica docent del professorat novell, de la seva motivació per continuar exercint  en escoles d’entorns diversos i/o vulnerables.
  2. Professorat mentor amb la formació especialitzada per acompanyar als docents novells.
  3. Acompanyament i formació de professorat experimentat en tècniques d’observació d’aula i feedback per a la millora de la pràctica docent transferibles a altres docents del centre per a l’aprenentatge entre iguals.

Durada del projecte:

La formació tindrà lloc durant el curs 2021-2022 i l’acompanyament al professorat novell s’estendrà fins el 2023.
Tant en format síncron com asíncron, les persones formadores acompanyaran a les persones mentores en la seva adquisició de competències i transmissió als nous docents.

És un projecte Erasmus+, avalat pel Departament d’Educació la Generalitat de Catalunya i en paral·lel amb els països mentors Àustria, Bèlgica, Bulgària i Romania.

Centres participants:

Institut La Pineda (Badalona)

FEDAC (Santa Coloma)

Institut Joanot Martorell (Esplugues de Llobregat)

Institut Antoni Pous i Argila (Manlleu)

FEDAC (Manresa)

Escola Oms i de Prat (Manresa)

FEDAC (Sant Vicenç)

Escola La Maquinista (Barcelona)

Institut Narcís Monturiol (Figueres)

Institut Santa Eugènia (Girona)

FEDAC (Salt)

Escola Pia (Salt)

FEDAC (Lleida)

Institut Andre Nin (El Vendrell)

Escola La Mercè (Tortosa)

FEDAC (Cerdanyola)

Institut Marina (La Llagosta)

Per a més informació també podeu visitar el web del projecte i visualitzar un vídeo resum.