Orientacions per al curs 2022-2023

 

L’objectiu d’aquest document és contribuir i facilitar la planificació de les pràctiques educatives en centres formadors amb la finalitat de garantir unes pràctiques professionalitzadores.

Aquest document presenta unes orientacions i propostes que són fruit d’un recull de pràctiques de referència en centres formadors. així com del treball desenvolupat pels diferents equips multidisciplinaris de la Comissió Pedagògica de pràctiques.

 

 

Les propostes estan alineades amb les línies prioritàries del Departament d’Educació:

  • Mobilització dels nous currículums.
  • Impuls del català.
  • Competència digital docent.

Algunes d’aquestes orientacions i propostes per al desenvolupament de les pràctiques es poden consultar als documents següents:

  1. El centre formador: entorn d’aprenentatge professionalitzador: defineix un marc conceptual i metodològic al voltant dels principis d’identitat d’un centre formador.
  2. Eina d’autoavaluació dinàmica de centres formadors: és una eina de reflexió i aprenentatge que posa el focus en els aspectes clau de l’acompanyament constructiu i capacitador i s’estructura en vuit àmbits.
  3. Orientacions curs 2020-21 i curs 2021 – 22: sistematitza en alguns àmbits de l’eina d’autoavaluació dinàmica un seguit de propostes basades en l’anàlisi d’evidències.
  4. Interacció i intercanvi entre el centre formador i la universitat: defineix un protocol d’actuacions i accions durant el Pràcticum dels estudiants del màster de secundària.

Així mateix, en aquest document i en el marc de la Comissió Pedagògica de pràctiques, també es concreten algunes accions que posen el focus en un dels objectius del nou model de pràctiques en centres formadors: incorporar l’estudiant universitari al centre formador, com a agent actiu que col·labora en el desenvolupament del projecte educatiu de centre, alhora que millora el desenvolupament professional i personal.

Us desitgem un bon curs i una bona estada dels estudiants en pràctiques!