Premi European Social Service Awards 2022

Els Premis, com l’European Social Services Awards 2022. Innovation for Social Change que convoca anualment l’European Social Network.són una oportunitat de mostrar i compartir amb la resta de països europeus les propostes que s’estan duent a terme dins de l’àmbit dels Serveis Socials per a la millora de la nostra societat. Des de diferents països i diferents perspectives culturals, podem compartir de manera col·laborativa propostes innovadores que ens ajudin a resoldre els reptes amb els quals ens enfrontem diàriament en el món educatiu.

Dels 84 projectes presentats, es van seleccionar 35, repartits en 6 categories.

  • Service Delivery
  • Worforce Support
  • Collaborative Practise
  • Tecnology Tool
  • Research Project
  • Excellence Awards for social innovation in cities

Posteriorment, el vot públic independent, 45000 persones, va decidir els projectes premiats a cada categoria.

El Programa d’Innovació pedagògica pràctiques del màster de secundària (MUFPS) ha estat premiat en la categoria Worforce Supportun reconeixement al treball i la professionalitat docent, la innovació i l’educació del nostre país.

Aquest premi representa també dotar de ressò internacional la nostra tasca per a la millora de la qualitat de l’educació. És important que les institucions europees posin en valor l’educació i la tasca docent.

El Programa d’innovació pedagògica incorpora millores en els processos de selecció, acompanyament i reconeixement als centres formadors i canvis metodològics orientats a l’aprenentatge transversal de la professió docent en contextos de treball col·laboratiu i amb interacció amb l’entorn.

Atorga rellevància al centre formador, que l’identifica com a mirall per als futurs docents. Aconseguir aquest valor afegit en el centre educatiu implica un acord de claustre que permeti identificar els centres formadors amb caràcter propi i establir un protocol d’acollida i acompanyament al llarg de l’estada formativa de l’estudiant. Aquest acompanyament va més enllà de la voluntat individual de cada professor i és des dels equips del centre que es configura la planificació de l’acompanyament formatiu als estudiants universitaris en pràctiques.

També aposta per la professionalització de la tasca docent i mentora en estreta col·laboració amb les universitats, posa èmfasi en el rol formador de tot l’equip docent amb el guiatge del mentor/a, i la formació i la implicació de l’estudiant en pràctiques en el context de treball col·laboratiu del centre i amb l’entorn. Situa l’estudiant com a agent actiu que col·labora en el desenvolupament del projecte educatiu del centre, fet que contribueix a la construcció d’una identitat docent sòlida i promou oportunitats d’aprenentatge professional personalitzades i rellevants.

Aquest programa transforma el període de pràctiques dels futurs docents, convertint-lo en un procés en el qual està implicat tot el centre educatiu. Els equips de professors que esdevenen mentors es formen en la pràctica reflexiva i les habilitats d’acompanyament constructiu que es desenvolupen primer en les pràctiques i després es comparteixen amb altres professors per construir la seva pròpia metodologia pedagògica. Per aconseguir el desenvolupament d’aquesta pràctica professionalitzadora, els centres formadors del Programa han de ser bon models de pràctiques pedagògiques.

Aquest model de formació promou la investigació i la transformació educativa, generant espais de reflexió i debat pedagògic al centre i fomentant el treball en xarxa amb altres centres per crear coneixement col·lectiu a través de l’intercanvi de bones pràctiques, millorant la qualitat del futur docent i del sistema educatiu en el seu conjunt.

Enhorabona als centres formadors que participen en el Programa i a totes les persones implicades en el seu desenvolupament!