Organització i gestió flexible de centre

 

En aquest nou vídeo de les col·leccions Transformar per Innovar, alumnes i docents de l’escola Proa de Barcelona, de l’institut Les Cinc Sénies de Mataró, de l’escola Virolai de Barcelona, de l’institut-escola Barnola d’Avinyó, de l’institut escola Sant Jordi de Navàs i de l’escola Camins de Banyoles, comparteixen amb nosaltres les seves experiències educatives al voltant d’un dels eixos de la Transformació Educativa: l’organització i gestió flexible de centre.

 

 

El paper fonamental de l’Equip Impulsor, la necessitat de donar veu a tots els agents de la comunitat educativa, l’empoderament dels alumnes perquè facin de l’autogestió d’espais i moments una iniciativa personal i col·lectiva, la cultura organitzativa on compartir i contrastar són eines imprescindibles, el diàleg permanent, l’autonomia entesa com a font de flexibilitat, la formació regular dels docents, tots aquests elements són la base de les experiències que es mostren en aquest vídeo.

Mantenir i fomentar la cohesió social, treballar amb grups internivell, propiciar el canvi de rol dels alumnes, l’aprenentatge basat en projectes, incentivar la participació de les famílies en la vida del centre, mantenir la coherència de la línia pedagògica i metodològica, impulsar i establir la creació d’espais de reflexió i autoregulació dels alumnes, promoure la participació a xarxes i a l’entorn immediat, establir la codocència i l’aprenentatge amb confiança entre iguals com a maneres d’aprendre i créixer plegats, són pràctiques habituals de tots els centres participants en aquest vídeo.

 

 

Una experiència pedagògica profundament rellevant per a totes nosaltres, la que en aquest vídeo, comparteixen alumnes i docents. Una experiència magnífica de transformació educativa, vital, respectuosa amb el medi i amb les persones, on alumnes i docents s’organitzen perquè els centres, el sistema educatiu i la societat siguin llocs més justos, més participatius i més lliures.

Per tal d’aprofitar al màxim els continguts, us proposem treballar el vídeo amb les rutines de pensament següents:

 

RUTINES DE PENSAMENT
GENERAR, CLASSIFICAR, RELACIONAR I AMPLIAR PENSO, EM PREGUNTO, INVESTIGO ABANS PENSAVA / ARA PENSO

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>