“Liderar escoles que aprenen”, Anna Jolonch. 4a sessió de les comunitats de pràctica de centres formadors

El proper 21 d’abril es reuneixen les comunitats de pràctica de centres formadors que participen en el programa d’innovació de pràctiques del MUFPS.

La sessió s’iniciarà amb la ponència “Liderar escoles que aprenen: crear comunitats professionals
d’aprenentatge” amb Anna Jolonch. L’Anna exposarà les 7 dimensions de les escoles que aprenen, una d’aquestes dimensions fa referència al lideratge per a la professionalització docent que és un dels cinc principis d’identitat dels centres formadors.

Aquest tipus de lideratge, sorgeix majoritàriament de processos col·laboratius i horitzontals. L’organització i la planificació dels diferents equips de treball des d’estructures horitzontals de relació, facilita la transferència de les habilitats i les aptituds de la mentoria a partir del debat pedagògic i de l’aprenentatge entre iguals. Un centre formador s’ha de considerar com un entorn d’aprenentatge professionalitzador on els estudiants, poden veure i practicar totes les dimensions de l’acció educativa des de l’acció i la reflexió de la pròpia pràctica.

Situa l’aprenentatge al centre de tota la activitat de l’organització. Totes les persones que formen part d’aquesta comparteixen una manera de fer que es construeix a partir del debat pedagògic. Aquest tipus de lideratge fa possible l’èxit escolar continuat i sostenible.

També té un impacte que incideix en tots els professionals i equips de treball del centre, de l’aula i de la comunitat. Promou una millora de la qualitat dels aprenentatges de l’alumnat i del conjunt del sistema. Fa de les escoles «organitzacions que aprenen» i dels equips docents «comunitats professionals d’aprenentatge».

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *