4a sessió de les comunitats de pràctica de centres formadors

El proper 18 d’abril es reuneixen les comunitats de pràctica d’equips impulsors de centres formadors que participa en el Programa d’Innovació de pràctiques del màster de secundària. Aquest curs i en el marc del territori s’han creat 17 comunitats de pràctica amb un total de 476 participants i 34 persones dinamitzadores.

A continuació us presentem una infografia que detalla els aspectes que defineixen les comunitats de pràctica.

Aquesta sessió és l’última de les reunions establertes i té per objectiu aprofundir en la conversa de retroalimentació posterior a l’observació a l’aula del docent mentor a l’estudiant en pràctiques.

La conversa de retroalimentació té tres moments, què ha de passar a cada un d’aquests moments?

  • Abans: preparació.
  • Durant: desenvolupament.
  • Després: finalització.

Què ha de passar a cada un d’aquests moments?

A continuació es proposen un seguit de preguntes per a la reflexió.

Preparació de la conversa de retroalimentació:

  • Quin temps ha de passar entre l’observació d’aula i la conversa?
  • Tenint en compte el nostre context, quan podria ser un bon moment per realitzar la conversa de retroalimentació?
  • A quin lloc s’hauria de fer aquesta conversa?
  • El plantejament de les diferents converses és el mateix? Com es diferencien?
  • Quina relació s’estableix entre la pauta d’observació i la conversa?
  • Què cal tenir en compte abans de començar? 
  • Com podem començar? Què li diríem a l’estudiant de pràctiques?
  • Volem explicar com funcionarà el procediment de conversa?

Desenvolupament de la conversa de retroalimentació:

  • Quins blocs de preguntes podem establir?
  • Quin és l’ordre d’aquests blocs?
  • Quines preguntes posaríem a cada un dels blocs?
  • Quines estratègies de comunicació és important fer servir?

Finalització de la conversa de retroalimentació:

  • Com es tanca la conversa?
  • Quines conclusions en volem treure? S’estableix un pla de millora?
  • On es recullen les conclusions?

Agraïm als equips impulsors del centres formadors la seva participació en aquestes comunitats i la seva implicació en la formació inicial.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>