El proper 18 d’abril es reuneixen les comunitats de pràctica d’equips impulsors de centres formadors que participa en el Programa d’Innovació de pràctiques del màster de secundària. Aquest curs i en el marc del territori s’han creat 17 comunitats de pràctica amb un total de 476 participants i 34 persones dinamitzadores.
A continuació us presentem una infografia que detalla els aspectes que defineixen les comunitats de pràctica.
Aquesta sessió és l’última de les reunions establertes i té per objectiu aprofundir en la conversa de retroalimentació posterior a l’observació a l’aula del docent mentor a l’estudiant en pràctiques.
La conversa de retroalimentació té tres moments, què ha de passar a cada un d’aquests moments?
- Abans: preparació.
- Durant: desenvolupament.
- Després: finalització.
Què ha de passar a cada un d’aquests moments?
A continuació es proposen un seguit de preguntes per a la reflexió.
Preparació de la conversa de retroalimentació:
- Quin temps ha de passar entre l’observació d’aula i la conversa?
- Tenint en compte el nostre context, quan podria ser un bon moment per realitzar la conversa de retroalimentació?
- A quin lloc s’hauria de fer aquesta conversa?
- El plantejament de les diferents converses és el mateix? Com es diferencien?
- Quina relació s’estableix entre la pauta d’observació i la conversa?
- Què cal tenir en compte abans de començar?
- Com podem començar? Què li diríem a l’estudiant de pràctiques?
- Volem explicar com funcionarà el procediment de conversa?
Desenvolupament de la conversa de retroalimentació:
- Quins blocs de preguntes podem establir?
- Quin és l’ordre d’aquests blocs?
- Quines preguntes posaríem a cada un dels blocs?
- Quines estratègies de comunicació és important fer servir?
Finalització de la conversa de retroalimentació:
- Com es tanca la conversa?
- Quines conclusions en volem treure? S’estableix un pla de millora?
- On es recullen les conclusions?
Agraïm als equips impulsors del centres formadors la seva participació en aquestes comunitats i la seva implicació en la formació inicial.