Conferència final del Projecte Orienta4YEL

El divendres 27 de Maig a Bucharest i en format híbrid, tindrà lloc la conferència final del projecte Orienta4YEL al voltant de la temàtica central del projecte: Fer front a l’Abandonament Escolar Prematur mitjançant estratègies d’orientació i acció tutorial.

El projecte Orienta4YEL aborda l’abandonament escolar prematur. Pretén donar suport als actors educatius en accions vinculades a l’orientació educativa i l’acció tutorial ja que són elements clau i transversals del sistema educatiu, en el marc de l’equitat, la inclusió i la justícia social. Està liderat pel CRiEDO, Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu, de la Universitat Autònoma de Barcelona.

L’orientació educativa comprèn les accions de centre que promouen l’acompanyament personalitzat de l’alumnat i requereix que els equips de centre incorporin estratègies didàctiques i pedagògiques afavoridores de l’aprenentatge i l’autonomia. Cal posar les màximes expectatives en cada alumne i proporcionar-li l’oportunitat d’obtenir el màxim i el millor d’ell mateix, fomentant les seves potencialitats des de l’autoconeixement, l’autoestima i el compromís amb la tasca d’aprendre.

L’acció tutorial integra les funcions tutorials del docent, dels equips educatius i de tots els professionals de la comunitat educativa i té per finalitat contribuir, en col·laboració amb les famílies, a la implicació de cada alumne en el seu procés educatiu i al desenvolupament d’una dinàmica social positiva en la comunitat educativa. El desplegament de l’acció tutorial demana la planificació, el seguiment i l’avaluació de les competències clau  inserides en cadascuna de les activitats de centre, d’aula i d’entorn.

Per a més informació podeu consultar:https://www.orienta4yel.eu/conference

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *