Personalització de l’aprenentatge

 

En el darrer vídeo de la col·lecció Les dimensions de la transformació als centres “Transformar per Innovar”, alumnes i docents de l’Institut Quatre Cantons de Barcelona, de l’EScola Sant Esteve de Guialbes de Vilademuls, de l’Escola Sant Ignasi de Manresa, i de l’Institut Escola Magraners de Lleida, ens parlen de les seves experiències al voltant de la personalització de l’aprenentatge.

Els protagonistes d’aquest vídeo ens expliquen com duen a terme diferents estratègies de personalització de l’aprenentatge, mostrant-nos amb una varietat i imaginació sorprenents com aconsegueixen que les experiències educatives als seus centres s’adeqüin als interessos i necessitats dels alumnes, que siguin significatives i satisfactòries per a tothom, i que constitueixin una base ferma per a l’aprenentatge al llarg de la vida de totes i tots.

 

 

L’autogestió d’espais de decisió, la creació de franges horàries amb propostes didàctiques de lliure elecció, l’agrupament en àmbits de diferents matèries i el tractament interdisciplinar que se’n fa, el foment i la pràctica del benestar i l’educació emocional com a base de qualsevol desenvolupament, la creació de comissions mixtes on participen en igualtat de condicions tots els membres de la comunitat d’aprenentatge, el caràcter irrenunciable d’escola inclusiva, el treball per projectes, les carpetes d’aprenentatge, la inquietud i la diversitat com a motors de canvi, de millora… Totes aquestes propostes i elements constitueixen una manera de fer, un tipus d’organització flexible on el lideratge és compartit, una cultura educativa que fa del respecte a l’aprenent un dels seus puntals fonamentals.

 

 

Les experiències d’aquests centres són un exemple magnífic de com el coneixement que es crea i creix en un ambient de respecte i de benestar emocional, on la consciència de la importància del bé comú i de l’aprendre plegades és un dret irrenunciable, és un dels millors punts de partida per començar a transformar-nos, per aprendre a aprendre.

 

Per tal d’aprofitar al màxim els continguts, us proposem treballar el vídeo amb les rutines de pensament següents:

 

RUTINES DE PENSAMENT
ABANS PENSAVA / ARA PENSO GENERAR, CLASSIFICAR, RELACIONAR I AMPLIAR PUNTS CARDINALS

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>