Participació al IX Conferència Internacional Multidisciplinaria sobre Recerca Educativa (CIMIE) i al Simpòsium POIO 2021

El passat 2  de juliol vam participar al CIMIE amb la comunicació El centre formador, entorn d’aprenentatge professionalitzador: eina d’autoavaluació dinàmica. A la comunicació es van compartir els objectius de l’eina d’autoavaluació dinàmica, la metodologia seguida en el procés d’elaboració, així com les contribucions i significació científica del treball.

 

Entre els objectius destaquem:

  • Garantir un acompanyament constructiu i capacitador de l’estudiant en el període de pràctiques en els centres.
  • Identificar els grau de desenvolupament dels aspectes que caracteritzen l’acompanyament constructiu dels estudiants en pràctiques en els centres.
  • Afavorir l’autoavaluació i reflexió sobre el nivell de desenvolupament dels centres educatius com a centres formadors de referència.  

 

 

 

D’altra banda es van presentar els principis identitaris d’un centre formador com a entorn d’aprenentatge que contribueix a la professionalització de la docència. Els principis s’han d’entendre en el seu conjunt; com un tot, en el marc d’un projecte educatiu de centre (PEC) que incorpora el desenvolupament professional docent en el propi context. Cada principi d’identitat està contextualitzat, té uns elements d’anàlisi per afavorir el debat pedagògic i unes actuacions per orientar el seu desenvolupament.

Al Simpòsium POIO 2021 Pràctiques externes virtuals vs presencials: transformant els reptes en oportunitats d’innovació, vam presentar la comunicació El centro formador, entorno de aprendizaje profesionalizador: innovar – formar – evaluar.

Compartim la presentació de la comunicació:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>