"Els millors mestres són els que t'obren portes, no els que et resolen la vida."Màrius Serra, 2007
Creació de les comunitats de pràctica d’equips impulsors dels centres formadors del programa d’innovació MUFPS
27/04/21El proper dijous 29 d’abril es constitueixen les comunitats de pràctica d’equips impulsors dels centres formadors del programa d’innovació del MUFPS, en el marc de l’itinerari formatiu del programa.
La finalitat d’aquestes comunitats de pràctica és promoure la construcció identitària de persones mentores i equips… Llegeix més»
Acompanyament als Pràcticums dels Graus d’educació infantil i primària
08/04/21El dia 9 d’abril comença el curs pilot: Acompanyament als pràcticums dels graus d’educació infantil i primària. Una formació que pretén capacitar als equips impulsors del pràcticum del centre formador i al professorat tutor de pràctiques de la universitat, per a l’adquisició d’habilitats d’acompanyament constructiu… Llegeix més»
Eina d’autoavaluació dinàmica de centres formadors
10/03/21L’eina d’autoavaluació dinàmica per als centres formadors, com ja indica el seu nom, està relacionada amb el procés de millora continua de les accions educatives relacionades amb l’acompanyament constructiu. Aquesta eina ha de permetre als centres formadors identificar-se com a tal… Llegeix més»
El centre formador: entorn d’aprenentatge professionalitzador
10/03/21El centre formador: entorn d’aprenentatge professionalitzador forma part d’una col·lecció de publicacions que pretén guiar els centres d’educació de primària i secundària, i els docents, en el desenvolupament del nou model de pràctiques.
Defineix un marc conceptual i metodològic al voltant dels… Llegeix més»
RESOLUCIÓ EDU/581/2021, de 26 de febrer, que impulsa el reconeixement i la professionalització de la mentoria d’estudiants en pràctiques
10/03/21El Departament d’Educació impulsa el reconeixement i la professionalització de la mentoria d’estudiants en pràctiques en centres formadors.
El Departament d’Educació, conjuntament amb les Universitats catalanes impulsa un nou model de pràctiques que es fonamenta en la concepció del centre formador com un entorn d’aprenentatge que… Llegeix més»
Nova ordre de pràctiques
04/03/21L’ORDRE EDU/39/2021, de 16 de febrer, per la qual s’estableix el desenvolupament de les pràctiques professionalitzadores universitàries i d’altres institucions formadores en centres educatius formadors, serveis educatius i dependències del Departament d’Educació i s’estableix el procediment per a la selecció i… Llegeix més»
Pràctiques educatives basades en l’evidència
01/02/21Aquesta tarda la Georgeta Ion, responsable del projecte, “Evidence Informed Practice for School Inclusion” Projecte (EIPSI) finançat pel Programa ERASMUS+ de la Unió Europea que desenvoluparà el Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO) de la Universitat Autònoma de… Llegeix més»
Programa de Formació per la tutoria i el mentoratge als Pràcticums dels Graus d’Educació d’Infantil i Primària.
27/01/21Presentació del Programa de Formació per la tutoria i el mentoratge als Pràcticums dels Graus d’Educació d’Infantil i Primària a càrrec de la Sra. Mar Camacho, DGIRCD, la Sra. Victoria Girona DGU i el Sr. Jaume Ametller coordinador del MIF.
Llegeix més»
Seminaris de coordinació del programa d’innovació: Centres Formadors de pràctiques dels MUFPS
13/01/21
Aquesta setmana comença la segona edició dels seminaris de coordinació del nivell 1 i 2 del model competencial professionalitzador per a l’acompanyament dels estudiants en pràctiques. Hi participen els centres del programa d’innovació de pràctiques del MUFPS, així com persones tutores de les universitats.