El Suport Lingüístic i Social: un recurs basat en la metodologia TILC

Quan un alumne d’origen estranger ha passat per l’aula d’acollida (o ha rebut una atenció equivalent) durant els primers dos cursos d’estada al nostre sistema educatiu, però encara no té un domini del català similar al de la resta dels seus companys, necessita que el professorat de l’aula ordinària li proporcioni mesures i suports addicionals, per ajudar-lo a assolir l’èxit educatiu.

Amb aquesta intenció, des de fa cinc anys el Departament d’Educació va posant a l’abast del professorat un conjunt de materials i d’activitats formatives, disponibles a la pàgina corresponent d’XTEC, aplegats sota l’etiqueta del Suport Lingüístic i Social

Cal remarcar que, a diferència de l’aula d’acollida, el Suport Lingüístic i Social no són recursos humans, sinó orientacions i materials per facilitar l’atenció de tot l’alumnat, en aules diverses, al professorat de l’aula ordinària de tots els àmbits curriculars. Per això aquests recursos es basen en la metodologia TILC, per bé que s’orienten de manera més específica a l’ensenyament en aules multiculturals, per ajudar l’alumnat a millorar en un doble aprenentatge: el domini de la llengua i l’assoliment dels continguts curriculars en tots els àmbits.

Us recomanem que feu una mirada a la pàgina d’XTEC dedicada al SLS:

Logo SLS

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>