Línies de treball

Les línies de treball en què s’emmarquen les actuacions de la Comissió Pedagògica d’aquest curs tenen com a objectiu:

  1. Aprofundir en els àmbits de treball de la Comissió:

– La identitat del centre formador.

– La professionalització de la coordinació i mentoria de centre i de la tutoria d’universitat.

– La col·laboració, coresponsabilitat i enriquiment entre centres formadors i universitats.

2. Acompanyar el desenvolupament del nou model de pràctiques.

En aquestes presentacions trobareu les línies estratègiques per al desenvolupament del nou model de practiques, la síntesi de les dades del pràcticum dels diferents estudis i les propostes per avançar en aquest model de pràctiques.

 

 

 

 

 

 

 

 


 

D’altra banda, i a continuació es mostra el resultat del treball dels diferents equips multidisciplinaris de la Comissió Pedagògica de pràctiques. Aquests equips comparteixen com a finalitat fonamentar una base sòlida i amb evidència científica per garantir el treball en equip, la qualitat i la professionalització de la formació inicial dels futurs docents. Cada equip de la Comissió Pedagògica es constitueix com una comunitat professional que reflexiona i construeix nou coneixement.

  • Curs 2020-2021

 

 

 

 

 

 

  • Curs 2021-2022 i curs 2022- 2023

Identificació i reconeixement de pràctiques de referència

Els objectius d’aquest equip de treball són:

  • Establir un nivell de concreció “micro” del nivell de referència de cada dimensió de l’eina d’autoavaluació dinàmica de centres formadors.
  • Identificar i reconèixer bones pràctiques en centres de Primària i Secundària.
    • Qüestionari per identificar centres i bones pràctiques
    • Jornada per mostrar bones pràctiques / curs 2021-22
    • Càpsules de bones pràctiques (com a banc de recursos) / curs 2021-22

 

 

 

 

 

 

 


L’estudiant agent actiu en la formació

Incorporar l’estudiant universitari al centre formador, com a agent actiu que col·labora en el desenvolupament del projecte educatiu de centre, alhora que millora el desenvolupament professional i personal, és un dels objectius del nou model de pràctiques. En aquest sentit, per tal que l’estudiant esdevingui un agent actiu de l’aprenentatge cal que s’involucri en el procés, que conegui les expectatives d’aprenentatge de la funció docent, i tingui autoconeixement. A continuació es mostren un seguit d’actuacions que han d’afavorir aquesta participació.


Interacció i intercanvi centre formador – universitat

Sistematitzar les accions pròpies relacionades amb l’acompanyament dels estudiants entre el centre formador i la universitat és clau per garantir un correcte desenvolupament de les pràctiques. En aquest sentit, els objectius d’aquest equip de treball són:

1.Consensuar un protocol de relacions: els diferents actors implicats han de saber a qui i quan s’han de dirigir. Accés al protocol.

2.Millorar l’intercanvi pedagògic entre el centre i la universitat, mitjançant els treballs de final de màster.

 

Plans de treball/ Avaluació del pràcticum

La finalitat d’aquest equip de treball és compartir eines d’avaluació que facilitin la recollida d’evidències, el seu anàlisi i la presa de decisions.

El resultat del seu treball es pot consultar en aquest document.

Competència digital docent en el pràcticum

L’equip de treball sobre la competència digital docent en el pràcticum de la formació inicial del professorat de primària i secundària té com a objectius generals:

  • Incorporar la competència digital en graus i pràcticums relacionats amb els ensenyaments de primària i secundària.
  • Desenvolupar la competència digital docent dels estudiants durant el pràcticum

A partir d’aquests objectius, l’equip de treball defineix els objectius específics següents:

  • Seleccionar els descriptors i indicadors de la competència digital docent, que poden ser assumibles pels estudiants.
  • Dissenyar propostes d’activitats que l’estudiantat pot incorporar al seu pla de treball del pràcticum.

El desenvolupament del treball del grup es recull en aquest document.